Julfeber

Barnen har haft en tilltagande julfeber senaste två veckorna. Vuxna omkringvarande har haft fullt upp med att parera julyran. Som den pedagogiska moder jag är har jag fallit i "om tomten ser att du tjuvkikar i dom där ¨påsarna så kommer han och tar tillbaka alla paket". Pappan hade en heldag av "tomten ser ALLT. Lyssnar du inte nu så kommer inte tomten i morgon!!!". Trots hot om Tomten så har vi lyckats hålla de hela på ungefär den nivån. Lite uppfriskande då att det kliver in en morbror som verkligen tar bladet från munnen och uttryckte det hela som så att "Om Tomten ser att du kollar på paketen så kommer han att bli så JÄVLA FÖRBANNAD så att han kommer hit och tar tillbaka dina paket. Jag minns när jag var liten så fick jag vänta till nästa år bara för att jag hade kollat på paketen".

 I går kväll var det så spännande att stora vaknade och inte kunde somna om, vågade inte sova någonstans, var rädd för tjuvar och gud vet vad mer. Det slutade med att hela familjen hade gått och lagt sig 22.00. Kanske tur med tanke på att julafton började 04.30.

Här sitter vi nu och kikar på Nicholas och tomten. Liten har ätit "daddar" och ätit valnötter, jag har druckit kaffe och Stor har susat runt som en skållad råtta och tittat på alla spår som tomten lämnat efter sig. Stora har nog aldrig trott så mycket på tomten som i år och ser tomtespår i allt och inget.

Nu väntar barnen på Tomten. Klockan är 07.44 och jag antar att det blir en lång väntan.


Kommentarer
Postat av: Manamanama

Haha så fint! Vi har också hotat med tomten några gånger när orken plötsligt tagit slut. Men dottern har meddelat att hon inte överhuvudtaget vill träffa nån tomte.

2011-12-24 @ 15:19:08
URL: http://manamanama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0