Ta ett djupt andetag...räkna till tio...sen då?

Jag har PMS just nu och gud nåde den som irriterar mig. Nu är jag ju medveten om det, så jag hinner stoppa mig själv och det är en himla tur.
 
Det finns sånt som jag inte gör, jag har skrivit om det förr och jag gör det igen. Jag låtermedvetet bli att:
  1. Säga rakt ut vad jag tycker till granntanten när hon kommer ut och tillrättavisar oss.
  2. Gapa som en apa av förvåning över hur våpigt det kan vara på sina håll. I stället försöker jag bete mig som folk och svarar helt naturligt och intresserat.
  3. Skrika ut "go die dyra, dåliga overalljävel" på Facebook.
  4. Lägga mig i vartenda tjafs mellan övriga familjemedlemmar i det här huset. Iblahalkan jag med rätta inte låta bli, men det finns ju andra tillfällen.
  5. Skriva ett långt argt inlägg om hur gräsligt det är att ett rövhål (stora säger att det heter så!) som hagamannen ens har möjlighet att komma ut om typ två år. 
 
 
Men, är det inte dags att ringa kommunens felanmälan om skottningen av vägen  till Storas skola? Det känns nästan så... Jag har redan tagit tag i ett ärende till lokaltidningen och ett till turistbyrån. I vissa lägen är det bra att släppa ut häxan en stund. Hon är väldigt företagsam!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ibland ska man unna sig att faktiskt göra något av ovanstående :) Speciellt på väl valda tillfällen!

2012-12-10 @ 11:10:01
URL: http://johanna.livskick.nu
Postat av: Lagoma Linnéa

Ja, häxan är bra att ha ibland! Särskilt när man behöver ta tag i grejer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0