Skilda världar

På väg till bilen en vanlig morgon. Jag ska träna och har håret i en knut på huvudet, inget smink, otvättat ansikte, långkalsonger under lång vinterjacka, anskrämliga fodrade gummistövlar och är så trött att jag ser sjuk ut. Försöker som bäst få in väskor, vantar och trilskande barn i bilen när hon glider förbi. Hon, grannen. Hon har tvättat hår som plattats och fixats, smink (kände knappt igen henne! snygg), fin vårkappa, skor med klack och fina jeans. Inga barn hade hon med sig heller, utan hoppade bara in i bilen helt obesvärat och åkte iväg. Det förstås, efter att ha hejat snällt. Det är en snäll granne som bara råkar leva i en annan värld än jag gör på morgonen.

Nu ska vi alldeles strax göra om samma sak igen, fast idag är jag ute i så god tid att jag kanske ser lite mindre härjad ut i mina stövlar och med min otvättade knut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0