Mer civilicerade diskussioner

Vi har så givande diskussioner, jag och Lilla. Till exempel den här, mycket vettiga diskussionen:
 
Mamma, vilken dag är det idag?(snällt och normalt)
Det är tisdag.
Nää, DET ÄR FREEEEDAG!!!! Idag får vi fredagsmys.(lite haha-där fick du!)
Nej, det är tyvärr bara tisdag. Igår var det måndag och i morgon är det onsdag.På fredag blir det fredagsmys.
NEEEEJ! DET. ÄR. FREDAG. Det är för många tisdagar! Tisdag hela tiden!!!Varje dag!(både arg och uppgiven)
Ja, det kanske känns så, men det är i alla fall tisdag idag.
FREEEEEDAG!!! Vi SKAAAA ha fredagsmys idag!!!!!! (hotfull)
Men jag kan inte göra så att det blir fredag.
JOOO! Det ÄR fredag idag (sägs triumferande)
 
Där någonstans brukar jag ge upp och säger något moget. Kanske "ja men skitsamma, det är väl fredag då, men ni får ändå inget fredagsmys!", eller något annat som jag kan vara stolt över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0