Rensa i utbudet

Nog för att båda mina barn snabbt tar till sig de uttryck de hör, så blir jag inte lika glad över alla. På slutet har lilla lagt sig till med en hel del våldsamma uttryck och jag vet att det är mitt fel. Förut kunde barnen inte själva bestämma vilken kanal de skulle se på tv, men nu kan de minst lika mycket om hemelektroniken som jag kan och har därmed tillgång till det mesta. 
 
Sånt som jag inte vill höra är: "Nu ska jag förinta Stora" eller "åh där är mitt svärd, nu är det ajöss med Stinas huvud!" Och sedan vill jag inte höra Lilla låta som en kulspruta heller, men det vet jag inte var det kommer från. För att minimera risken för att lära oss liknande fraser, har jag tagit bort cartoon network. Äntligen är den jäkla skitkanalen borta!  Värst av allt är nästan reklamen, för den tar alla priser i kvalificerad skit!
 
 
Nu blir det välling och Lillas nya favorit, my little pony. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tycker det är sjukt att språket är så dåligt på en BARNKANAL. För att inte tala om hur de pratar på familjeprogram på TV4. Sexskämt och grova svordomar. Tur vi inte har TV.

2012-10-30 @ 10:24:17
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0