Är du gift?

När man ska gifta sig ska man ju fylla i en blankett för hidersprövning. Inget svårt. Man fyller i att man inte är syskon och det vet man ju att man förmodligen inte är. Fort är det gjort, inget krångel. Då plötsligt dyker den upp, frågan från yttre rymden.."har du tidigare ingått äktenskap eller registrerat partnerskap?". Det självklara vore ju att man visste svaret på den frågan, men så är det inte alltid. Det finns dom som inte vet. Jag till exempel.
 
Jag och mitt ex registrerade partnerskap, under helt odramatiska former, för ungefär ett sekel sedan. När det tog slut så tog det slut och partnerskapet upplöstes. För visst gjorde det det?!?!
 
Eller????? Är jag typ gift med någon redan????!!!
Enkelt diadem i plast utan lösa delar
Bild från kokobello.se
 
 
Efter mycket letande och läsande på nätet och till slut ett samtal till skatteverket så fick jag svar...
 
JAG ÄR INTE GIFT! JAG ÄR OGIFT!!!! HURRAAAAAAA!!
 
Kan tala om för alla som vill veta, att man kan bli väldigt glad av att veta att man är ogift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0