Lovdagar...

Är mest irriterad på mina barn idag. Jag försöker städa och rensa och barnen tramsar, stökar ner och drar fram en massa skräp, fjantar sig vid matbordet och skrattar ihjäl sig när det flyger mat över hela köket, protesterar när jag rensar bort småbarnssaker som ingen av dem intresserat sig för på flera år, hoppar i soffan, kastar filtar på golvet som blir dammiga för att jag inte dammsugit, drar ut husdjuren ur buren och därmed sprider burinnehåll över hela huset. 
 
Nu ska jag i alla fall släppa iväg Stora till en kompis och ta med mig Lilla till affären. Skulle aldrig falla mig in att ta med båda en sån här dag. De trissar upp varandra på ett helt outhärdligt sätt och till och med Stora (som vet bättre) kan bete sig som en treåring helt plötsligt.  De kan vara världens bästisar och ligger under samma filt och ser film och myser eller som i morse, spelar spel medan jag sover, men sedan kommer rastlösheten och med den kryper det fram två vildar som gör mig galen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0