Fyraåring funderar

Lilla och jag har tittat på Storas fotbollsträning. Lilla har fått för sig att det finns något som heter "fotbollsmys" och kräver picknick varenda gång. Så i vanlig ordning satt vi på läktaren, picknickade och såg inte mycket av träningen.
 
Picknickprat:
 
Lilla: Är det här ett pappafrö?
Jag: Nej, det är ett linfrö. Pappafrön är mycket mindre. Man kan knappt se dom.
Lilla:Då kan pappan stoppa dom i mamman när hon sover.
JAg: Eeeh nej, hon måste vara vaken.
Lilla:( upprörd och bestämd) Näe hon måste sova! Då sen upptäcker hon bebisen och då blir hon ju jätteglad!!
Jag: Jaha, du menar att det ska vara en överraskning?
Lilla:JA!
 
Lilla: Spelar Stora på konstgräs?
Jag:ja.
Lilla: På låtsasgräs?
Jag:Ja.
Lilla: Vilken tönt!

Kommentarer
Postat av: Lagoma Linnea

Hahahaha han är helt underbar!!
Men han har ju rätt, nog skulle man få sig en redig överraskning alltid ;)

2013-06-19 @ 22:32:08
URL: http://lagomalinnea.wordpress.com
Postat av: Jenny

Härligt inlägg! Barn är underbara.

2013-06-20 @ 12:42:56
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0