Bättre behövande

Är lite omtumlad efter dagens utflykt. Sedan jag började "gilla" flera facebooksidor där hjälp efterlyses till behövande familjer, har det blivit ännu tydligare hur många det är som inte fixar tillvaron ekonomiskt. Inte för att jag inte visste det, men när det specificeras vilka som behöver hjälp och med vad, blir det så nära.

Hittade en mamma som behövde hjälp och som bor nära, så jag kunde köra dit och lämna blöjor, leksaker, tvättmedel, toapapper och så vidare, som jag kunde bidra med och som två av mina fina kollegor kunde avvara. Det känns bra att veta att sakerna kommer fram och kommer rätt.

Omtumlad är jag. Det är inte varje dag som man kliver rakt in i någons liv när den är som mest sårbar. I jobbet är det en sak, men som privatperson blir det så annorlunda. Det känns väldigt bra att få dela med sig till någon i alla fall och jag är säker på att sakerna kommer till användning.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är verkligen så häftigt att sånt här händer, att vi tar hand om varandra i samhället!

Svar: Man blir verkligen påverkad av att möta den som behöver det allra mest basala till sitt barn..
kliarochsticks.blogg.se

2013-11-25 @ 09:04:20
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0