Min aktiva fritid

Det fanns en tid i livet då jag seriöst trodde att det spelade någon roll att man hade egna intressen och att dessa var något att lägga tid på.

Nu vet jag att det var väldigt naivt. Jag har nämligen fått ta över andras intressen. Helgerna fylls av innebandy och fotboll och ett och annat leklandsbesök.


Jag trodde också att mina kompisar var en viktig del av mitt liv. Nu passar jag andra medan DE leke med SINA kompisar. När jag någon gång är på dejt med mina vänner (
en gång varannan månad?) får jag höra att jag alltid, alltid är borta.

Vem hade trott att ett av mina nya intressen skulle vara innebandy...



Kommentarer
Postat av: Jenny Larsson

Älskar att vara idrottsmamma! Också innebandymamma, bland annat!

Svar: Ja, det är inte att jag inte gillar det. Det är däremot långt ifrån mina egna intressen och jag önskar att det fanns mer tid för mina egna intressen och vänner också.
kliarochsticks.blogg.se

2013-11-12 @ 22:17:45
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0