Första dagen

Jag firar in på samma sätt som jag brukar, med migrän förstås. Lilla firar med en andra flaska välling och är klädd i finkläderna från igår. Min lilla söta bebissötnos!! Stora firar i vanlig ordning genom att gå till en kompis och pappan är ute på promenad.

Jag försöker en dag som denna att inte hänge mig åt känslan av hur orättvist det är. Jag drack ingen alkohol, åt sånt som jag tål, gick och la mig så fort jag kunde utan att vara oförskämd och ändå är det jag som har migrän. Min man drack olika sorters whiskey, vin och champagne, samt rökte en del under natten och var vaken inpå småtimmarna och han är ute på promenad!!! Mitt huvud fixar inte sena nätter och nästa år är det jag som kastar mig i säng 00:05, gäster eller inte.

Vi hade i alla fall en väldig trevlig kväll och såväl barn som vuxna som stora och små husdjur, var nöjda med kvällen. Trevligt sällskap och god mat (hummer, renfilé och på begäran av Lilla, en tvåfärgad pannacotta till efterrätt). Gott slut och god start!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0