Hänt i veckan

 
Veckans upptäckt:
 
När du tar med dig dina nykokta frukostägg i en kökshandduk i handväskan (för jag utgår från att alla gör så), se då till att lypsylen inte ligger bredvid. Den smälter.
 
 
Utdrag från veckans ordkunskap med Svamp Bob:
 
Fru Puff tycker att Svamp Bob är obildbar. Vad är det?
 
Vad är huskurer?
 
Vad är ett hak?
 
Vad är depression?
 
 
Veckans fundering:
 
Hur ska jag klara mig utan mina fantastiska kollegor? Både den gamla och de nyare... Vilka ska nu hålla reda på när jag ska ha mens eller när jag börjar och slutar på fredagar?!? Tänk om de nya är humorbefriade tråkmånsar...
 
Veckans insikt:
Jag tänker inte undervisa i sånt som jag inte vill. Inte nu och inte sen. Punkt. Så var det bestämt.
 
Jag har tagit rätt beslut om jobbet även om det ger lite separationsångest. Det känns rätt och att välja annorlunda var inte ett alternativ.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0