En femårings avundsvärda självförtroende

Lilla: Den här stenen är flera miljoner år..
Jag: Jaså...
Lilla: Ja det är sant. Jag vet det. Jag vet jättemycket om vetenskap!

Efter två provhopp med nya hopprepet utmanar Lilla Stora och Storas kompis på en hopptävling. Stora plus kompis är två motoriskt mycket duktiga barn, fyra år äldre än Lilla. Utmanaren kommer in till mig i köket och säger kaxigt med ett skratt "Ha! Jag VET att jag kommer att vinna!".

Jag önskar att jag hade en bråkdel av Lillas tro på sig själv. Tänk att veta allt och kunna allt...Vet man inte riktigt så hittar man på. Inte mer med det. (Vid närmare eftertanke tror jag att en av våra grannar kan vara kvar i samma fas. Inte lika avundsvärt när det är en vuxen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0