Morgonbestyr


06.55 Jag äter frukost och säger åt Stora att borsta tänderna och ta på sig jackan och cykla till skolan

07.10 Stora står i gästrummet och undrar vad som finns i en påse. Jag frågar hur han ens har hamnat där inne, inte ens på vägen till badrummet. Oklart hur.

07.15 Skorna är på. Stora är i köket. Jag frågar om tänderna är borstade. Svar nej.

07.25 Tänderna borstade. Väskan måste packas. Inget särskilt händer. Stora tittar in i sin pappas garderob och säger att han letar sin mössa. Jag säger (ok, nästan skriker) att han för i helsike ska leta i sin egen låda och att frukosten på skolan snart är över.

07.30 Stora får bakläxa på påklädningen. Ej ok med bara fleece när det regnar ute. Mössan är ej återfunnen.

07.35 Stora åker iväg.

Alltså, 40 minuter för att borsta tänder och ta på ytterkläder. Är det konstigt att man stundvis håller på att förlora förståndet!?


För övrigt är inte att stirra ner i en låda utan att flytta på något samma sak som att leta.

Det kändes lite osäkert att köra rakt ut i ingenting i morse. Men jag var ganska modig efter starten på dagen och tvekade inte.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Känner igen det där :) Skönt att höra att det inte är unikt för mitt barn :)

Svar: Det är fascinerande att se hur lite som kan hända på så lång tid, trots att uppgiften är ytterst begränsad...
kliarochsticks.blogg.se

2014-10-29 @ 08:33:57
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0