Häxan surtant

Jag brukar se mig som en ganska tydlig person, men det finns något som slår mig på fingrarna alla kategorier. Min menscykel. Den är nästan som ett eget väsen. Punktlig, övertydlig med alla sina intentioner, orubblig och enveten. Ibland vill jag bara skrika typ "menförihelvete jag har fattat nu att jag ska ha mens om en vecka!!!!", men då kontrar menscykeln med att ytterligare förtydliga avslutet på det punktligt nedstigna ägget, med ömma bröst och en liten migrän. Den vill inte veta av någon uppnosighet. Det finns något som min menscykel kallar 28-dagarsregeln och denna regel är icke möjlig att kringå. Undantag göres endast vid graviditet. (Känns lite försäkringskassan över det hela, men säg inte att jag sagt det!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0