Syskonmysdag

Har varit hemma med två ganska friska barn. De är syskon. Alla som har mer än ett barn vet vad detta innebär. Det innebär en dag som gisslan mellan två gäng som ömsom kramas och är jättebästisar och ömsom retar livet ur varandra och vill att gisslan ska komma och medla. 

Hört från övervåningen:

Stora: Men åååååååhhhh, sluta då!!! Jag har faktiskt magsjuka!
Lilla: Det är duuuuuuuu som ska sluta! Jag har faktiskt varit på sjukhus!!

Sedan kommer båda ner, ofta gråtandes, och vill att den andre ska sluta. Hur kan det vara ett problem?! Sluta bara liksom. 

När min man kom hem från jobbet gick jag ut på en välförtjänt promenad. Jag var väl borta i cirkus en timme. Väl hemma har min man fått ett sammanbrott. En timma tog det. Ena banditen förvisad till sovrummet med sin i-pad. Den andra i soffan. Mannen frågar om Lilla verkligen måste vara hemma. Anar att han gruvar för bytet i vabbfabriken. Jag kommer med varm hand att lämna över på onsdag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0