Matcheckar till katten?

Jag letar just nu efter någon att ge barnkläder, leksaker, matcheckar till. Jag läser de efterlysningsannonser som finns på facebook och försöker hitta någon som stämmer in i storlekar och ålder på de grejer jag har.

En tanke väcks dock när jag läser efterlysning efter efterlysning och det gäller husdjur. I var och varannan annons efterlyses kattsand och kattmat. Är det en mänsklig rättighet att ha husdjur? Jag kan förstå den som lever ensam och har svårt att ha kontakt med människor omkring sig, men en ensamstående förälder med tre barn, där kan jag inte fatta grejen. Jag ger gärna bort matcheckar men om dessa matpengar används till kattmat och kattsand så vill jag inte ge!

Jag har själv omplacerat djur som jag inte haft möjlighet att ta hand om. Då var det visserligen inte p.g.a ekonomin, men jag tycker inte att det spelar någon roll. Det var min kattbebis som jag fick omplacera och jag saknar henne fortfarande, men det var helt rätt att omplacera. Har man inte möjlighet att ta hand om sitt djur så kan man inte ha något. Står man utan pengar till mat och kläder till barnen så har man inte katt!!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Ännu värre med hundar - varför skaffar man en 10 000kr-hund när man inte har råd med vaccinationer, veterinärkostnader eller riktig hundmat till den?! Har aldrig förstått det!

Svar: Nej, det förstår inte jag heller... Nu har jag i alla fall hittat en familj att hjälpa, utan djur;)
kliarochsticks.blogg.se

2013-11-23 @ 21:00:18
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0