Mittemellanstora barn, mittemellanstora problem

Jag har just löst ett problem på ett mycket bra sätt. Nu kan alla vara glada.

Stora hatar allt vad insmörjning heter och mest av allt avskyr Stora lypsyl. Nu menar jag ALLT man smörjer på läpparna. Jag fick till och med ringa Storas lärare och berätta precis hur illa det är med läppsmörja, när två kompisar hade sprungit runt och försökt pussa Stora med sina kladdiga läppar.

Nu till problemet. Stora behöver ibland smörjas runt munnen under hösten och vintern. För ett par dagar sedan blev vi riktigt ovänner om detta precis innan skolan började och Stora vägrade ens säga hejdå.

Nåväl, nu är det löst. Stora sover som en stock om kvällarna och jag har just varit in och smetat på lypsyl. Lite mission impossible- agent och lite elak mamma.1-0 till mig i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0