Genomtänkta beslut

Tre saker jag bestämt mig för att aldrig någonsin ska göra, som jag ändå gjort:

1. Åka längdskidor.
Efter en vurpa där jag förlorade all värdighet och ena bröstet (ja det kändes så!) så bestämde jag mig. Det var färdigåkt. 
Nu längtar jag till snö och ett mörkt och kallt skidspår.

2. Jobba med det jag gör nu.
Kan ej redovisa hur resonemanget gick. Helt obegripligt! Jag har världens bästa jobb!!

3. Åka "tjejskridskor". Det är inte vackert att snubbla över sina taggar. Det är svårt, fult och farligt.
Trots att jag sa NEJ i affären och berättade om eventuella handledsbrott, fel storlek och möjligt arv till barnen, så lyckades försäljaren ta på mig en vit, luddig skridsko. Och vilken skridsko sen! Det var ju skridskon jag väntat på i hela mitt liv! The skridsko. Så, nu har jag susat runt och gjort piruetter i 50 minuter utan ont i fötterna!

Jag vet inte om jag kanske borde lära mig något av detta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0