Ny dag, nytt hopp, ny glädje

Lilla flippar, slamsar,  kastar havrekuddar, skämtar, pratar gräsligt högt. Jag säger "gå och borsta tänderna" tio gånger, till jag brinner av och rytväser så att jag spottar kaffe över hela bordet. Lilla går iväg och ska borsta tänderna efter ett "jaja, men va inte så sur!". Från badrummet hörs "hoppsan,  tandkräm på golvet .... oooups tandkräm på dörren" och mitt i detta så tappar Stora ett öppet filpaket som studsar inne i kylen innan det smäller i golvet och fil skvätter från spisen, ut i hallen och ända fram till toalettdörren. Där börjar ju tandkrämen. 

Jag gråter nästan. Av försöket att kväva stress, desperation och ilska. Samtidigt torkar jag fil. Fil kan gömma sig bakom lister. Fil kan rinna ner på en ölburk. Ölburkar måste sköljas, inte torkas. Fil kan hamna under strumpor. Stora byter kläder och torkar fil från håret.

Till slut kommer jag ut i hallen och ska ta på mig jackan. Upptäcker till min fulländade glädje att mitt blöta hår gjort vattenfläckar över hela klänningen i brösthöjd. Byter klänning. Åker till jobbet. Tack gode gud för världens bästa jobb efter en sådan morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0