Mina gulliga små barn

När Lilla och Stora leker "mamma,pappa, barn" och Lilla säger "kom lilla vän så ska du få en god ostbit" så skulle man kanske kunna slå sig för bröstet och tycka att man gjort en insats för framtiden.

Men... När Lilla säger "Akta dig för mig! Passa dig för annars slår jag ihjäl dig" när Lilla leker med sin pappa...Då blir jag inte sådär omedelbart stolt faktiskt.

Tack och lov vet jag med mig att ingen av oss vuxna i familjen säger så till varandra eller någon annan. Men stora, säger stora så när vi inte hör? Även om jag inte tror det så kan jag inte svära på att stora inte gör det. Annars, vad i hela friden har lilla sett/hört?!?

Kommentarer
Postat av: Manamanama

Allt ont kommer från förskolan. Från DE ANDRA barnen såklart ;-)

2012-01-04 @ 13:44:59
URL: http://manamanama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0