Äktenskaplig kris

Vi har under gårdagen genomgått svårigheter i äktenskapet. Jag har nämligen köpt nya kaffemuggar. I en färg som min man inte gillar. Han gillar en färg och det är den glada färgen svart. Jag gillar även andra färger och nu blev det muggar i andra färger. Detta kombinerat med att jag gav gamla muggarna till återvinningen, värmen och att vi står instängda i ett förråd och rensar, gjorde att stämningen blev lite...låt oss säga ansträngd. När jag dessutom bara hittade fem muggar av sex, började jag misstänka att han hade glömt undan en mugg för eget bruk. Detta kom vi dock aldrig tillrätta med. Men nåde muggen om den dyker upp bland finporslinet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0