hej tomtegummor!

Vi famlar vidare i mörkret, på väg mot jul. Jag har varit sjuk i fyra dagar, så allt som var tänkt sattes på paus. Idag är jag nästan frisk och har korta stunder kunnat göra en insats för Sveriges julhandel. 

Just nu präglas familjelivet här hemma av en nyhet. Lilla har lärt sig vissla. Högt och skränigt och under dygnets alla vakna timmar. 

Innan jag blev sjuk hann jag köpa en ny tomte. Vi har mycket sparsamt med julpynt och jag tänker att vi kan köpa något nytt varje år. 

Lilla har ett öppet sinne och tyckte att vi köpt en jättefin tomtemor. Pappan i familjen frågade mig lite diskret om Lilla skämtade, men se det gjorde han inte! Lilla skrattade för sig själv och tyckte att pappan var korkad. Tomtefar har ju mycket mer skägg än tomtemor.

Låt mig presentera tomtemor!


Kommentarer
Postat av: Liselotte

Såklart! :-)

Tänk om alla hade barnens öppna sinne (ja, det skulle förmodligen bli kaos i samhället... men ett varmt och ärligt kaos!)

Svar: Bra mycket mindre fyrkantigt;)
kliarochsticks.blogg.se

2014-12-11 @ 14:54:05
URL: http://liselotte.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0