Munkavle?

Jag vet ju att jag inte är ensam om att dygnet runt ha någon låt (av varierande kvalitet) i huvudet. Detta innebär förstås också att jag går och nynnar/sjunger/gnolar på dessa sånger närsomhelst.

I ett par dagar har jag haft "vi sätter oss i ringen och tar varann i hand, vi är en massa syskon som tycker om varann..." En sång som jag alltid tyckt var lite märklig och väldigt lite sanningsenlig.

I eftermiddags var sången utbytt mot något nytt. Så himla skönt! Jag sitter och spelar spel med barnen och plötsligt hör jag mig själv sjunga "långt ner i mörka Afrika, vid floden chickadoa, där bodde det en negerkung som hette HoaHoa!". Vart kom den ifrån? Här sitter man helt lugnt i sitt eget kök och innan man vet ordet av har man börjat vräka ur sig olämpligheter. Jag skulle behöva någon sorts filter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0