Advent och november

Mörkret påverkar mig just nu. Jag är van att hinna se ljuset på dagarna men med nya jobbet blir det exakt noll dagsljus. Även om jag är helt vansinnigt nöjd med mitt jobb så är mörkret sim en grå filt över allt. När vi igår åkte hem från ett ärende säger Lilla "ja nu blir det kväll, solen har gått och lagt sig nu". Då var klockan 14:38 och tyvärr hade Lilla helt rätt.

Nu är det ju i alla fall första advent och här ska julpeppas!  Lilla har gått runt i luciakläderna hela helgerna i en månads tid och Stora sydde igår en blå kudde med gula bokstäver som sa "god jul", så barnen har redan börjat. 

Vi brukar gå ut hårt och smälla upp allt julpynt inklusive gran, på första advent. I år verkar det som att detta kanske får vänta lite. Pappan i huset har fått för sig att hallen ska renoveras nu. Mitt i det som ska vara glögg, pepparkakor och småtomtar. Nu blir det byggdamm, svordomar och städning i stället. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0