Högtiden halloween...

för mig betyder halloween ingenting. Jag tycker inte att det är jättecoolt med spökiga utklädningar (på vuxna) och tycker att "spökmat" ser så vidrigt ut att jag bara blir äcklad, inte road. Chokladpudding i hundbajspåse- nej tack på den.

Vi har senaste åren haft en mycket enkel "spökmiddag" med ett par goda vänner eller någon mormor eller så. Barnen har inte fått gå "bus eller godis", för det tycker den här gammaldags mamman är pinsamt tiggeri och så vidare.

Nu har jag i alla fall fått börja böja mig för den nya generationens idé om firandet.  Det började med att Stora absolut ville gå och tigga godis. Jag frågade om han tänkt sitta utanför ica och skramla med en karamellmugg,  men tydligen inte. När Lilla fick höra att Stora skulle få gå blev det förstås en kris i hushållet. Stora vill inte ha med några småsyskon och jag skulle dö av skam om jag blev tvungen att gå runt och tigga sånt vi har i skafferiet. Man kanske kan testa något annat, typ "bus eller snygga sängkläder" eller annat en suktar efter. 

Det blev i alla fall en lyckad kväll. Fantomen kom hit i blått underställ och tyckte att vi skulle säga "stick eller stryk" till tiggarbarnen. Stora följde Lilla till två småkompisar och fick själv massor med godis. Alla nöjda och glada.


Spöken med kannibalgryta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0