Vet du vad val är?

"Ja, ett vattendjur.." Svarar givetvis Lilla och tittar på mig som om jag tappat förståndet. Så, jag fick vända på steken och prata om att välja och rösta i stället.

Barnen undrar vad jag ska rösta på och svaret är att jag inte vet.

I går försvann barnen puts väck hem till kompisar och min äkta hälft och jag låg i soffan och såg partiledardebatt och utfrågningar. Det gav mig ungefär exakt ingenting. Alla snackar skit. Smutskastar andra i stället för att säga något positivt om sina egna idéer. Vilseleder genom att förvränga vad de andra gör/vill/har gjort. Helt värdelöst och ointressant med andra ord.

Jag tror att jag ska rikta in mig på det här med vattendjuren i stället, nästa gång barnen försvinner till grannarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0