Svartsjuk på bröd och hej

Jag läste underbara Claras blogg om avundsjuka som drivkraft. Det är inget jag direkt känner igen mig i idag, men något snarlikt har jag ägnat mig åt i min allra grönaste ungdom..

En gång har jag lärt mig ett nytt språk bara för att jag var så förbannat svartsjuk på min dåvarande pojkväns ex. Hon hade som modersmål det språk jag ville kunna. Det har lett till att jag idag, ca 20 år senare, fortfarande talar språket flytande. 

Särskilt svartsjuk är jag inte idag. Självkänslan har liksom vuxit på sig, minst sagt. Den svartsjukan gav mig ändå något otroligt värdefullt och erfarenheter jag aldrig hade fått annars. Allt för att jag en gång hittade en lapp där hon hade försökt lära min pojkvän några ord. Bröd till exempel. Det var värre än att hitta ett kärleksbrev! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0