Och vad skiljer dig från kossorna?



Är helt pms-utslagen i hjärnan. Den blir överhettad av ingenting och bäst mår jag när jag får vara ifred. Underbart att mina troll kan få mig att le i alla fall.

Vi läser Alfons och Milla och pratar om kompisar.

Jag: Du har ju också två fina kompisar E och M..
Liten: Nä, fast M är inte nån bra kompis. Han "jetas" på mig.
Jag: jaså..
Liten: När jag var hem till honom föjja veckan (läs;igår) så lånade han min...min..hmmm..min.. sånhär....(pekar på sin pyjamaströja)
Jag: Din pyjamas?
Liten: NEEJ, min "tjotta"!! säger han argt
Jag: Ville han låna din skjorta?
Liten: JAA, å de få han faktiskt inte..
Jag: men han tyckte väl bara att den var fin.
Liten (nu riktigt irriterat):JA det gjorde han!

Även barnens pappa kan locka fram ett och annat leende..

Vi äter middag och Stora äter med händerna.

Jag: Men ät med gaffeln!
Stora: Ja ja...
Pappan(försöker vara kvick och rolig):Det är det som skiljer dig från kossan.
Stora tittar upp på sin pappa med en blick som säger "och hur dum är du då?" och
svarar helt riktigt: Men dom äter ju inte heller med händerna!

sedan skrattade jag så att jag blev tvungen att gå ifrån bordet.


För övrigt är det ofta väldigt mycket frågor om "patonger"(tamponger) och bindor ("åh, titta mammablöjor!"). Hur spännande kan det vara???!

Ko 3Pms-kossa?
Å bilden har jag googlat fram och inte lyckats hitta varifrån.


Kommentarer
Postat av: Johanna

HAHAHA!!!! Sitter här och gapskrattar! Pappan lät verkligen helt IQ-befriad där XD

2011-12-29 @ 21:22:22
URL: http://johanna.livskick.nu
Postat av: Manamanama

Härligt att få bli road av familjen. Vilken uppladdning då får inför nyåret, med PMS och allt ;)

2011-12-31 @ 14:16:29
URL: http://manamanama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0