Lat farsdag

På morsdag brukar jag i sista sekunden få en blomruska från närmaste öppna ica affär och ett löfte om en bjudmiddag på restaurang. Just nu har jag minst en innestående middag. Detta har väl liksom satt ribban i firandet i den här familjen.

Jag hör till gruppen som hellre får ingenting än att få sista buketten blå icagerberor av en karl med dåligt minne. Tar däremot gärna emot något, hur litet som helst där det finns en tanke bakom. "det här skulle hon behöva" räcker väldigt, väldigt långt. Fingervantar är en bra present, alla dagar.

Jag har också gett bort en middag. Förra året. Dock har den inte blivit av än eftersom en far och en mor oftast har barn och dessa ska ju har en barnvakt. I år blev det något omedelbart användbart och väldigt behövligt, en termosmugg. Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0