Grattis husmor på första advent!

Idag är det den första advent och barnen borde ha börjat öppna den där hemgjorda kalendern igår. Nu var den ju inte ens påbörjad, men idag ska det ske. Tror jag. Känns det riktigt oöverkomligt åker jag till barnens hus och köper två legokalendrar. Eller kanske chokladkalendrar. Om de får äta en chokladbit innan tandborstningen varje dag så lyckas jag enkelt köpa mig fri från pysselhärvan jag nu fastnat i. Hur blev det så här? 
 
I år ska pedagogerna få te. Jag ska inte plocka bladen, torka, smaksätta och paketera i hemgjorda askar. Jag ska köpa.
 
Nu sitter mina kärleksfulla barn i soffan och spelar spel på tv'n. "Abort med dig!!!" ropar Lilla till djuren som dyker upp. Tror att vi får ta en liten genomgång av ordförrådet. 
 
 
Abort med dig, dumma hemgjorda kalender!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Underbart :) Själv for jag i panik till ica igår för att försöka hitta nån kalender, men allt var Slut utom de dumma chokladkalendrarna... Hade planerat pyssel men första december kom för fort!!

2012-12-02 @ 09:01:00
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0