Usch, är det här den julen vi pajar stämningen för barnen?

Jag försöker med alla medel komma över min misslyckade tomtejakt och inser att barnen kommer att bli väldigt besvikna när de ser att det (i år) är morfar som är tomte. 
 
Hade faktiskt ångest över detta och kände mig som en usel tomtejägare och mamma. Nu har jag lugnat mig något. Jag dricker inte alkohol, jag röker inte, jag slår varken man eller barn, jag har köpt julklappar och har tänkt surfa nästan ingenting idag. Dessa tankar har lindrat mitt dåliga samvete något. Om ens värsta trauma är att tomten kanske inte finns, då har man det ganska bra.

Kommentarer
Postat av: Lagoma Linnéa

Jag tror att de kommer ta sig helskinnade ur det här! Här har vi inte ens haft en igenkänningsbar tomte. Vi brukar säga att tomten varit här under natten och lagt klapparna under granen, sen var han tvungen att gå vidare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0