Älskade trotsmonster

Dagen har hittills gått i gnällandets tecken. Lilla vill helst av allt bara se på favoritfilmen "Mettoj biiin" (mr bean) och blir det inte så börjar gnället, skriket och övrigt tillhörande uppförande. "jag viiiiiiiiiiiiiiiilllll, dumma mamma, jag sitej i de däja!!!". När Lilla är less på mettoj biin börjar det hoppas i soffan, sparkas på Stora, kastas saker. Gnäll, gnäll, gnäll och när älsklingsfilmen till slut stängs av blir det ännu mer skrik och gråt. När man är mitt i trotsen (som jag egentligen tycker är fel ord) så måste man bara få skrika klart, vara frustrerad färdigt och komma runt hela känslostormen innan man kan sluta. Inget annat hjälper. Såååå, vi säger nej, väntar ut, tröttnar, har lust att skicka ungen till bahamas (eller åka iväg själva) och får till slut plocka ihop oss själva för att börja nästa rond. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0