Jordnötssmör till frukost

Och först när jag hade ätit ett par (kanske fyra) skedar kollade jag innehållsförteckningen.. Inte för att jag trodde att det var en bra frukost, jag skulle ju bara smaka litegrann INNAN jag åt frukost. Tydligen stoppar man i druvsocker. Tyckte väl att det smakade sött men tänkte att det var en "smakvilla".

Nu till problemet, eller vad man ska kalla det. Jag har fått i mig en alldeles för kolhydratrik, kaloririk samt omättande frukost och kommer att få tänka ett par, tre, sju varv för att inte fortsätta på samma bana. Jordnötsburken har jag slängt, så den utgör inget hot, men det finns ju annat. Fast nu känner jag att jag redan bestämt mig och med burken ur världen fixar jag resten av dagen också.

Det var gott så länge det varade, men frukosthitler som jag är så svider det i själen. Jordnötssmör till frukost är liksom emot en av grundlagarna.


Bild från Kung  Markattas hemsida.
Den här innehåller säkert inte druvsocker, men nu var det ju inte den jag hade heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0