Magsjuka

Jag blir galen på folk som inte kan hålla sig och sina barn hemma när det går magsjuka. Resultatet blir att det bara sprids vidare och vidare och värst av allt, att JAG får det. Tack och lov fick inte barnen det samtidigt som mig, nu kanske vi kan turas om. Nu är det värsta över för min del även om matlusten inte finns. Det må väl så vara, det går inte direkt någon nöd på mig om man säger så.

Förutom magsjuka har vi haft skrikande barn på natten som tillslut kunde berätta att det gjorde ont i örat. Jag erbjöd näsdroppar och ipren. Lilla krävde plåster. Till slut kunde vi komma överens om att ta alltihop och efter många om och men, mycket skrik och tårar, gormande om Bolibompa och en läst "lilla anna och långa farbrorn", så fick vi sova.

Nu blir det lugna leken ett par timmar innan nästa möjligtvis börjar kräkas.

Kommentarer
Postat av: Manamanama

Usch, hoppas att ni snart mår bättre! Magsjuka är nog det värsta... Här verkar vi få vara hemma imorgon med, även om barnet är osedvanligt piggt för att vara sjukt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0