Vad är det som luktar?

När min icke äkta hälft kom hem igår frågade han direkt om Lilla just hade bajsat. Så var det inte så med äcklad min frågade han om någon annan hade gjort det, för han hävdade att det luktade "skit i hela huset". Jag föreslog att det kanske var avloppet i badrummet eller nåt (lite oengagerad eftersom jag inte kände någon lukt). Han fortsatte sniffa runt och frågade till slut om jag kokat blomkål. Och så var det ju! Jag hade ju varit snäll mot mina familjemedlemmar och gjort en stor laddning blomkålsmos (supergod). Tyvärr vägrade oäkta hälften att smaka och sa att han kanske, kanske skulle smaka i morgon, men att han hatar blomkål (och framförallt blomkålsmos som luktar skit i hela huset).

Men jag kommer att äta blomkålsmos i flera dagar, en stor gryta blomkålsmos som förmodligen kommer att bli min sista. Jag anar att det finns gränser för hur många gånger om dagen man vill äta det.


Kommentarer
Postat av: Manamanama

Haha jag brukar få liknande reaktioner från maken när jag kokat broccoli! Eller stekt blodpudding, men det händer inte ofta i det här hushållet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0