Vad som egentligen är opassande.

Estelle alltså. Det kanske jag tycker något om, men eftersom jag inte vill falla lika lågt som Herman Lindkvist så säger jag inget. När man hörs som han gör (och det gör ju sannerligen inte jag!)så kan man inte vara så fräck att man säger att det är opassande och låter som en nattklubbsdrottning. Man gör inte så bara. När namnet är valt så är det och har man inte blivit ombedd att tycka till så gör man inte det. Vanlig hyfs och fason kallas det, om jag inte missminner mig.

Han tycker att det är ett opassande namn. Jag tycker att det är opassande att han säger så.

Jag tycker om choklad och idag spräcker jag allt som passar sig för en prinsessa i min ålder och äter en hel kaka själv. Lovade i något svagt ögonblick att min sambo skulle få dela den med mig, men det är för sent nu.


Nu blir det fredagsmys med barnen. Jag och Lilla har ätit upp själva ätbara delarna av vårt fredagsmys. Just nu sitter Lilla och skär popcorn här vid köksbordet. Jag fick göra en liten utryckning och torka saft från en av de Stora, samt plocka upp popcorn från soffan. Lilla hade använt soffan som skärbräda. "Det var inte mitt fel. Det var popcornen som var dumma med mig. De låg i skålen på min mage och var dumma. Nu delar jag dom här". Alltså, en tur med dammsugaren och sedan fredagsmysfilm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0