Nytt år!

Jag vågar inte lova något, vågar knappt göra en summering av året och vågar knappt önska något. Jag älskar att leva. Vakna, dricka kaffe, kramas, jobba, äta, leka, sova, mysa,vila, cykla...små saker. Viktiga saker. Vill inte förlora något. Vill inte förlora någon.

För ett par år sedan snart så sattes delar av mitt liv på paus. Ett enda tillstånd av hålla andan och traska vidare på samma gång. Jag har fortfarande inte släppt andan ordentligt och vet inte om jag någonsin kommer att göra det igen. Jag fjärilsandas och tar en dag i taget, ett besked i taget och så länge allt är bra så tar jag ett andetag till, så att jag ska ha syre ett tag till. Koncentrerar mig på sånt som man kan göra något åt, sånt som är värt besväret.

Därför finns inga löften. Bara andas. Se framår och våga. För mig och för andra som spelar roll.

Kommentarer
Postat av: Manamanama

Kram <3

2012-01-04 @ 13:47:32
URL: http://manamanama.blogg.se/
Postat av: Johanna

<3

2012-01-04 @ 19:16:11
URL: http://Johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0