Va e de för fuck?!?

"Stjykbjäda, va e de för fuck?!"
"bordstablettej, va e de för fuck?!"
"maskejad, va e de för fuck?!"

Vad menar Liten med det? Vaddå "va e de för fuck"??


Själv skulle jag vilja säga "oanvänd blinkers, va e det för fuck????". Jag blir vansinnigt arg på människor som inte använder blinkers.

Har för övrigt en vän som funderar på att flytta till kalla, snöiga,isiga sverige (från ett betydligt trevligare klimat) utan att ha vare sig familj, vänner eller annat kontaktnät här. Jag kan för mitt liv inte förstå den drivkraften. Hellre ett skitjobb där man har familj och vänner än ett något bättre jobb där man inte har något och där man måste:
Borsta av bilen
Få snö i skorna när man bara går tre meter till postlådan
Skrapa bilrutorna
slira runt på oplogade vägar och nästan krocka flera gånger om dagen
Köra fast på sin egen parkering
Köpa dyra vinterkläder
Trassla på sig femton lager kläder när man ska ut
Inte kan ha en frisyr för att man blir blöt i håret av snö och regn, det tovar sig mot vinterjackan och man ser ut som något katten tuggat och returnerat efter 10 minuters promenad till jobbet.
Knappt ser en människa på sex månader, dels pga att det är så mörkt, men också för att ingen ids gå ut och sätta sig i en park när bänkarna inte syns pga snön.

Så, alltså, vintern-va e de för fuck??!!

Kommentarer
Postat av: Manamanama

Hahaha vilket underbart uttryck! Väl värt att använda sig av...

2012-01-20 @ 14:47:33
URL: http://manamanama.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hihi vad söt Lilla är! Undrar vad han har fått det ifrån?!



För övrigt håller jag med! AVSKYR när folk är för lata för att använda blinkers! Där står jag, dag ut och dag in, vid rondellerna och väntar HELT i onödan på att folk ska in i rondellen, men svänger bara höger. UTAN ATT BLINKA.

2012-01-20 @ 16:22:57
URL: http://johanna.livskick.nu
Postat av: kliarochsticks

Nu vet vi vad som menas..."Va e de för FUSK" menar han. Låter lika roligt för det;)

2012-01-21 @ 13:02:59
Postat av: Manamanama

Hahaha det förklarar ju ett och annat ;)

2012-01-21 @ 19:03:21
URL: http://manamanama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0