Pysselmamman gör fina saker

Nu närmar sig julen och jag ska göra mitt bästa för att minnas förra årets pysselsucce och ska KÖPA allt. Inte ett pyssel ska jag göra. Kanske en julgrupp, för det kan man inte misslyckas med. Det kan visserligen bli en hyacintdjungel, som förra året, men det kan ju vara mysigt på sitt sätt.
 
Jag blir ständigt påmind om varför jag inte ska pyssla. Vilken vuxen människa lyckas klippa sönder sin klänning när hen gör ett enkelt vardagspyssel?!? Jag skulle ju klippa i plasten som låg på bordet!!!
 
igår stod jag och höll i den perfekta julpresenten till kollegorna, men då kom snåljåpen i mig fram och tyckte att det var lite dyrt. Jag kanske skulle köpa en liten glasburk och fylla med hemgjord kola och sätta ett enkelt rött band på och bara en enkel lapp i naturpapper där det står god jul....eller INTE alls. Pysselmamman får pyssla med plånboken i stället och köpa något.
 
Idag är det fredag. Fredagsmys och köpdag (appar förstås). Har ni hört "here comes johnny" i the shining? I så fall  vet ni precis hur Lilla lät igår..."då är det kööööpdag".

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sitter här och skrattar för mig själv som vanligt :) Tack för det, du förgyller mina dagar :)

2012-11-02 @ 11:11:33
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0