Snygga karlar som får mig att tappa verklighetsuppfattningen

Man blir lite förvånad när man läser en bok som utspelar sig i 1800-talsmiljö och har läst en bra bit, när huvudpersonen plötsligt lyssnar av telefonsvararen! Hur hanterar man det? Den unge mannen som kom in i affären tidigare, hade han inte hög hatt och lång rock och liten käpp med silverhandtag? Och de långa tunga stora 1800-talskjolarna och kängorna med snörning, vad ska jag tro om dom?! Unge stilige mannen kanske hade keps och täckjacka och han hade förmodligen aldrig sett en sån liten käpp som jag tror att man hade på slutet av 1800-talet. Huvidrollsinnehaverskan kanske hade jeans och hon kan ju ha haft vilka skor som helst.
 
Jag borde anat oråd redan när unge mannen dök upp och ville köpa affären för att de skulle bygga ett köpcentrum. Det gjorde jag inte. Jag hade inte en tanke på det faktiskt. Kommer det in en snygging i hög hatt, överrock och blanka skor (och käpp!), då ifrågasätter man inte att han vill bygga köpcentra mitt i 1800-talet.
 
Det är bara att börja om, för handlingen utspelar sig uppenbarligen inte i den tid jag hade trott. Vet bara inte hur jag ska lyckas byta ut miljön och kläderna jag såg framför mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0