Vi bråkar aldriiiiiiig!

På en sajt jag var inne på fanns en fråga om vad man bråkar om. Man fick fylla i ett alternativ. Alternativen var städning, pengar och annat. Vad hände med "du kan fylla i flera alternativ"??!! Fyllde snabbt i städning och började läsa kommentarer. Uppseendeväckande många skrev att de aldrig bråkade om något. Jag började undra vad felet var tills jag läste att folk definierade "bråka" som att skrika åt varandra, kasta saker, och kalla varandra för fula ord. Då bråkar vi  inte heller. Skriker jag jag enligt min andra hälft lite nu och då. Själv kallar jag det för att höja rösten. Det vi då civilicerat diskuterar om (vilket jag förstått att man kan kalla det i stället för bråka) är lite allt möjligt. På topplistan över mest frekvent förekommande diskussionsfrågor ligger nog följande:
  • Vem ska vabba i morgon?
  • Vem städar mest?
  • Vem köper mest mat?

Vi är alltså lika rättvisesträvande som två femåringar. Lite bättre har vi blivit på vabbningsbråken tycker jag, alltså bättre på att vara rättvisa och ta typ varannan damernas. Städningsbråken spårar oftast ur eftersom jag känner mig oskyldigt anklagad (ja, det kan hända att jag inte går och plockar som en höna, men ändå!). Den som köper mest mat är en svår diskussion. Jag köper typ hälften, men tycker egentligen att jag skulle köpa mycket mindre. Det har nämligen uppdagats att när katten är borta, äter råttorna så lite att maten räcker i evigheter. Tål att tänkas på. En liten civilicerad diskussion kanske?

 


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha nej då bråkar vi aldrig heller.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0