God jul!

Klockan är 09:30 och det har varit en låååååång morgon. Lilla är uppåt väggarna uppspelt och frågar var tredje minut om inte tomten kommer snart. Detta varvas med "men VARFÖR får vi inte öppna julklapparna nu?". Jag har som en ren stressreaktion ätit Rocky Road till frukost och upprepar i mitt huvud att jag ska vara snäll idag och att vi firar för barnens skull. Jag ska inte få ett nervsammanbrott av tjatet. Jag ska vara en lugn och glad mamma hela dagen som bara myser när Lilla far runt som ett torrt skinn och tjatar om tomten.

Vi ska i alla fall gå ut och åka pulka nu. Lilla vill förmodligen inte, men då ska jag (snällt och lugnt och utan hot) tvinga ut ungen. (Nu snöt sig Lilla just på min tröja och frågar mig varför jag säger "jaa?" med en sån sträng röst. Och jag som tyckte att jag lät tålmodig...)

Detta blir en lång dag. Snälla tomten kom snart!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lagoma Linnea

Haha låter mysigt! Vi saknar er!!
Här gav vi upp vid kl 10 och lät dottern öppna samtliga 5 paket, dvs även lillebrors. Nu skruvar vi ihop Billy-bokhyllor! Kram

Svar: Och vi saknar er! Tomten kom 14:00 och sedan blev det lugnt. Nu Kalle och sedan ska vi spela försvunna diamanten.
kliarochsticks.blogg.se

2013-12-24 @ 14:16:03
URL: http://lagomalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0