Doktorn sa nej!

Som utpräglad morgonmänniska är jag inte road av att vara vaken på natten. Gillar inte när fester sträcker sig efter kl 24 ( egentligen är jag nöjd redan 23.00) och jag blir sjuk av att inte få sova ordentligt.
 
i natt har vi haft ont-i-magen-cirkus-helvete igen. Lilla, som verkar ha blivit överkänslig mot sitt magont och dessutom tycker att det här med nattliga utflykter till sjukhuset är ganska lajbans, kräver att få ligga i soffan, åka till sjukhuset, se film, byta säng, kliva upp. Detta under ett utbrott med högljudda skrik. Det blev efter en vända till soffan, avslag på samtliga krav. "DOKTOR F SAAAA ATT DU INTE SKULLE ÅKA TILL SJUKHUSET I NATT!!!", "HAN SAAAA NEEEEEEEEJ!!!!! sa jag. Eller brölade. Eller nästan skrek. Eller rent av skrek. Det är nog en definitionsfråga.
 
kände mig helt säker på min bedömning av läget i alla fall och gör det fortfarande. Idag är Lilla piggare än någonsin och på ett strålande humör, full av energi som kanske inte helt matchar min engerginivå. Vi ska köpa påskliljor och fira lite påsk. Lilla har snokat reda på att det är fredag och krävde fredagsmys redan i morse. Jag funderade ett ögonblick på att förklara det här med långfredag och att det här inte är ett tillfälle att fira, men avstod och sa bara nej i stället. Av någon underlig anledning var det bra sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0