Alkismamman

På kvällspromenaden började Stora fråga ut mig om hur troligt det var att jag skulle sälja mina barn och min man om jag fick mycket pengar. Jag försökte klargöra att jag inte skulle sälja mina barn för något i hela världen, att pengar inte är värt mer än människor och så vidare... Och då kommer frågan..
 
-Men om du var full då?
 
Ja, om jag var full då? Skulle jag sälja min familj?! Herregud, tror ungen verkligen det?!?
 
Jag förklarade att nej, nej och nej det skulle jag absolut inte. För att tydliggöra hur otroligt det skulle vara ( att jag blev full och sålde min familj) fick jag gå in i alkoholkonsumtion och fyllnadsgrad. För det första skulle jag inte sälja min familj hur full jag än blev och med tanke på den lilla fingerborg med vin som jag sippar på någon gång i halvåret så är fylla inte direkt något vardagsproblem. Inte ens lilla minsta lillkusinen skulle bli full om jag bjöd bort mitt barbievinglas!

Kommentarer
Postat av: Lagoma Linnea

Hahaha undrar hur länge han gått och funderat över det här. Och intressant att veta hur tankarna går i den åldern.

Svar: Ja, om han seriöst faktiskt trodde att det var möjligt så vill man ju ta honom ur den villfarelsen!
kliarochsticks.blogg.se

2013-10-03 @ 08:33:04
URL: http://lagomalinnea.wordpress.com
Postat av: Johanna

Skulle vara intressant att veta vad han hört som fått tankarna att börja snurra :)

Svar: Förmodligen skulle han mest ha ur mig nån sån där " ni är världens bästa barn"-bekännelse tror jag. Men jag tror också att jag vid något tillfälle pratat om att man blir full om man dricker för mycket alkohol och det är möjligt att jag sagt att man då blir "lite dum i huvudet" eller något sådant;)
kliarochsticks.blogg.se

2013-10-03 @ 09:45:52
URL: http://johanna.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0