Världens dummaste mamma anmäler sig..

Igår måste ha varit en av mina sämre mammadagar om man ska tro Stora. Först kom ett krav på tandborstning och sedan fick barnen varsin morot innan middagen. Så himla DUM!!!
 
Stora (med någon sorts gråt i halsen): Men VARFÖR ska vi borsta tänderna!??! Vi har ju inte ens ätit lördagsgodis än!!! Så himla oschysssssst!
Hemska mamman: Ni ska alltid borsta tänderna innan vi går iväg på morgonen, samma sak varje dag.
Stora(brölande): Men vaaaarföööör....
Hemska mamman: Dels för att ni inte ska få hål i tänderna, men också för att det luktar dåligt från munnen om man inte borstar tänderna ( ingen ny information alltså, vi har dragit den många morgnar).
Stora: Men det är min kropp!! Jag bestämmer!!
Hemska mamman: Ja, men då får du och din kropp sitta på ditt rum och ha dålig andedräkt.
Stora: Men ÅÅÅÅÅÅHHHH
Hemska mamman: när jag är på jobbet och har elever som inte borstat tänderna så kan det lukta så illa att man knappt kan hjälpa dem. Så vill jag inte att mina barn ska ha.
Stora: Du är världens dummaste!!!
Hemska mamman: Ja du får tycka det.
 
Nu ska hemska mamman fixa frukost till barnen. Förmodligen kommer de att tycka att jag är jättedum för att vi inte har tomtegröt och då får vi lära oss att leva med det också.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja, ibland är man inte populär. Sträng, sur och dum är visst jag också ibland, men lyckligtvis vet jag att vi har igen det på sikt vi som vågar sätta gränser!

Svar: Ja på sikt är man ju inte så dum i alla fall:)
kliarochsticks.blogg.se

2013-10-14 @ 18:48:43
URL: http://www.mindfulnessmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0