Ljuvlig söndagsutflykt...

Jag har varit lite låg efter semestern, men eftersom jag börjat komma på banan igen tänkte jag att det var dags att återuppta lite vardagsförgyllande verksamhet.  Sagt och gjort, i går bestämde vi oss för att vi skulle ta med barnen på en utflykt idag på morgonen. Det kommer barnen att älska. Picknick! Vi passar på att äta lunch där också. Det finns lekpark, stigar att springa på, små hus att kika in i, hjul att snurra på och stenar i vatten att hoppa på. Så kul!
 
"nääääääää, varför dåååååå??" Vrålade Lilla argt 
"Ja jag tänker då INTE följa med." Sa Stora surt.
 
Picknicken fick reduceras till ett äpple och vatten och mysighetsfaktorn sjönk drastiskt. De peppade föräldrarna fick till slut tvinga iväg två griniga, sura och motsträviga barn. Första kvarten på plats hann Lilla börja gråta över att de skulle bygga om lekparken och göra den fin, större och bättre till nästa år. Lilla vill ha kvar den gamla. Den som nuförtiden mest består av träflisor. Han ville inte heller att de skulle bygga ett nytt fint vattenlekstorn (nu med vatten!), för han ville ha det gamla där man kan klämma sig och fastna med fötterna i trasiga plankor.
 
Efter den något trista stämningen i bilen och Lillas grinande och gnällande började alla tina upp och vi hade riktigt trevligt. Barnen drack till och med vatten innan vi åkte hem och Lilla frågade väl bara sjuttiofem gånger om det inte var dags att åka hem till bästisen snart.
 
 
Slutsats: Här ska utflyktas! Jag ska fasen tvinga iväg barnen varje helg tills de vänjer sig. 
 
Trackback
RSS 2.0