Soffläge

Idag är jag hemma och sjuk. Egentligen har jag inte varit fräsch på ett par veckor, men i morse fick jag nog av att ta medicin och gå till jobbet och dö i soffan med migrän i kväll. Så, idag är det vård av mig själv, vila och ligga i soffan med barnen i skola och förskola.
 
För övrigt följer jag lite slött vad som stormar runt Miss skinny och tycker att det var en bra ögonöppnare. Det kunde lika gärna ha varit sant. Det ÄR ofta sant och verklighet, i tidningar, i andra annonser, i one size, samma bedrövliga meddelande överallt. Därför är det bra med något som för en gångs skull får en att reagera, för det gör jag sällan på bilder längre. Bilderna bara strömmar in och blir en del av mitt mitt sätt att tänka och se på mig själv och andra. Det finns en sorts vikt, en sorts bröst, en sorts form och ingen jag känner ser egentligen ut så. Om någon blir triggad av bilden, det ser jag inte som ett problem. Var och varannan modebild  passar som pro-ana, så en till i vimlet av bilder, det gör varken till eller från. Om någon känner sig kränkt för att det anses att många i storlek 32 är sjuka, så får den väl bli kränkt då. Kränkningarna mot de som har över storlek 40 är betydligt fler och varenda bild på hur en kvinna borde se ut skulle kunna ses som en kränkning. 
 
Skönt med ett meddelande som provocerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0