Nostalgi...

Rensar förråd och garderober. Hittar en snygg jacka som jag inte använt på flera år. När jag letar igenom fickorna hittar jag en liten oansenlig post it lapp. I en liten stängd ficka ligger den och jag minns precis när den hamnade där.



Jag hade gått och stängt in mig på jobbet för att ringa barnmorskan för att boka ett inskrivningssamtal, gravid med Lilla i magen. Det var SÅ hemligt att jag var gravid, så det var ett under att barnmorskan hörde vad jag viskade i telefonen. För att inte tappa lappen var jag noga med att stänga fickan.

Idag har jag svårt att förstå varför jag velat vara så hemlig med graviditeterna, men det skulle inte förvåna mig om jag hade reagerat likadant vid en tredje graviditet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0