Plötsligt händer det

Konversation i min säng i morse:

Lilla (väldigt uppspelt): Titta, titta vad som finns i burken!!!!!

Stora öppnar lilla tennburken och hittar, inte en tand (ha!), utan en livs levande (jaja, så gott som) guldtia! Hejja tandfen! You go girl!! Övning ger färdighet.

Stora (imponerad?, förvånad): VA??!! HUR kunde du få en peng efter bara EN natt!?!? Jag har ibland fått vänta i flera veckor! En gång efter en vecka hade jag fått en guldtia på morgonen och sedan när jag kollade på eftermiddagen så hade jag fått en till.

Nu kära barn kommer det inte att hända, för den andra tandfen vet inte i vilken burk vi ska stoppa pengarna. Dessutom så har inte tandfen fått dåligt samvete nu när uppdraget utförs på rätt sätt och då blir det inga extragåvor. För övrigt fanns det bara en guldtia i hela huset och den letade tandfen reda på klockan 23:00 i går, så nu är det slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0